Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
robin

Vi stärker vårt digitala kommunikationserbjudande!

Det är Robin Bratt vi vill ha, tänkte vi, och nu kliver Robin in som digital strateg för att förstärka vårt digitala erbjudande.

Hur kan du med dina erfarenheter stödja Ripplers kunder?

Jag hjälper företag och organisationer att få digital kommunikation och marknadsföring att dra åt samma håll. Allt fler vill i dag fatta beslut baserade på datadrivna insikter och fakta. En stor del av vårt arbete går ut på att hjälpa våra kunder att lyfta värdet av kommunikation i dialog med ledningen och övriga inom organisationen. Därför är data varje kommunikationsavdelnings bästa vän. Kombineras datainsikterna med slagkraftiga och kreativa kommunikationslösningar skapas dessutom ett större engagemang och genomslag.

Vad lockade dig till Rippler?

På Rippler står kreativitet och verksamhetsnytta alltid i centrum. Det finns också en öppenhet för att tänka och våga testa nytt. Att kombinera mina erfarenheter med Ripplers kreativa och strategiska styrka är ett vinnande koncept. Som fristående fullservicebyrå finns inga bromsklossar för att hitta de mest kraftfulla kommunikationslösningarna som bäst löser våra kunders problem.

Vad är din generella uppfattning om företagens digitala närvaro?

Såhär 20 år senare är den stora sociala medier-rushen över. I princip alla företag och organisationer har hittat till de största plattformarna. Några vågar sig till och med på att hoppa på de senaste och hetaste sådana. Men många har, i sin iver att inte halka efter, lyckats halka på rumpan istället. Läggs stora resurser på digital kommunikation måste den ha en tydlig koppling till verksamheten och övriga kommunikations- och marknadsföringsinsatser. Här finns många fallgropar och därför misslyckas många. Det må vara en klyscha, men oftast handlar det om att backa ett steg, och sätta eller påminna sig om en övergripande strategi, för att sedan ta två steg framåt. Med en digital strategi grundad i data och insikter säkerställs rätt fokus, liksom att resurserna effektiviseras och skapar synergier för all digital kommunikation och marknadsföring. Först då nyttjas den digitala potentialen fullt ut.

Vill du veta mer om hur ni kan optimera er digitala närvaro? Hör av dig till robin@rippler.se.

Inläggsbild

Har du MAR-ångest? Vi ger 5 tips som hjälper noterade bolag att minska oron

Att navigera i det regulatoriska landskapet som börsnoterat bolag har aldrig varit lätt, och inte blev det lättare när Marknadsmissbruksförordningen (MAR) trädde i kraft 2016. Ord och indikationer måste vägas på vågskålar, logglistor ska upprättas och information behöver behandlas ytterst varsamt. Trots att MAR har tillämpats i flera år har många bolag, speciellt nynoterade, fortfarande svårt att veta hur de ska hantera reglerna. Vad ska man då som börsnoterat bolag tänka på när det kommer till MAR?

Läs hela inlägget »
EU-flaggor

Rapporterar ni enligt GRI? Då har ni ett försprång inför det nya CSRD-direktivet

Kraven på hållbarhetsrapportering förändras snabbt och det är svårt att navigera i den snåriga skogen. Det som händer här och nu är att EU skärper kraven på hållbarhetsrapportering genom det nya direktivet CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) och ersätter NFRD (Non-Financial Reporting Directive) som reglerar bestämmelserna i årsredovisningslagen.

Läs hela inlägget »
Bild på Maria och en telefon

Sex tips när du ringer journalisten

Att berätta om en nyhet i en exklusiv intervju är ett av de mest effektiva sätten att nå ut med sitt budskap. Men att få redaktionerna intresserade är inte alltid helt lätt. Ripplers PR-specialist Maria Kans delar sina sex bästa tips för att få journalisterna på kroken.

Läs hela inlägget »