hc_hemsida

Vi söker en senior pr-konsult inom Healthcare

Vi söker en seniorkonsult till vårt nya affärsområde Healthcare med erfarenhet av pr-arbete inom läkemedel, life science, hälsa och sjukvård. En individuell teamplayer som kan stärka vårt erbjudande, skapa nya kundrelationer och fördjupa befintliga.

Vem du är
• Du har erfarenhet av pr-arbete på byrå och/eller läkemedelsbolag
• Är en skarp relationsbyggare och projektledare
• Drivs av ny- och merförsäljning
• Är lösningsorienterad och lyhörd
• Är bästa vän med pennan och kan uttrycka dig i tal och skrift
• Har examen i t ex ekonomi, marknadsföring, pr, journalistik

Mejla och tipsa lina@rippler.se

Vilka vi är
Nystartade Healthcare är en del av etablerade pr-byrån Rippler Communications. Våra uppdrag spänner från marknadskampanjer för snabbrörliga konsumentprodukter till årsredovisningar för B2B-kunder. Vi har lång erfarenhet av pr-arbete med kunder inom läkemedel och hälsa. Rippler Healthcare ska helhjärtat hjälpa företag och organisationer inom just läkemedel, life science, hälsa och sjukvård att skapa engagemang för produkter, tjänster, terapiområden och varumärken.

Vad vi erbjuder
Högt i tak på ett värderingsstyrt företag, där ledarskap och medarbetarskap bygger på ambitionen att ständigt utvecklas, och med kollegor som alltid levererar med kvalitet och stolthet (utan att ta sig själva på för stort allvar). Du kommer att vara drivande i att få ett nytt affärsområde att växa och parallellt arbeta operativt och strategiskt med befintliga kunduppdrag. Till en början arbetar du framför allt med Lina Ekros, vd för Healthcare, men även med övriga kollegor på Rippler.

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »