Rippler.

Varför anlita en interim kommunikationschef

Anlita en interim kommunikationschef – det kan vara det bästa beslutet för din verksamhet.

En interim kommunikationschef är en erfaren kommunikationskonsult som kan komma in och hjälpa till med specifika projekt eller täcka upp under tiden en permanent tjänst är ledig. Det finns många anledningar till varför det kan vara lämpligt att anlita en interim kommunikationschef, här är några av de vanligaste:

  • Snabbt stöd vid kriser. Om din verksamhet drabbas av en kris, som en olycka eller en skandal, kan en interim kommunikationschef hjälpa till att hantera situationen och skydda ert varumärke.
  • Ökad flexibilitet. Med en interim kommunikationschef kan du välja att anställa en expert för en specifik tid istället för att binda upp personalresurser på en permanent tjänst.
  • Ny kompetens och perspektiv. En interim kommunikationschef kan bidra med ny kompetens och nya perspektiv som kan hjälpa till med att ta er verksamhet till nästa nivå.
  • Kostnadseffektivitet. Att anställa en interim kommunikationschef kan vara mer kostnadseffektivt än att tillsätta en permanent tjänst, eftersom det ofta inte finns några långsiktiga kostnader för friskvård, semesterlön eller pensionsplaner.
  • Möjlighet att få en ny syn på verksamheten. En interim kommunikationschef är ofta oberoende och kan därför ge er en ny syn på ert företag.

Att anlita en interim kommunikationschef är en bra lösning för många verksamheter. Det ger snabbt stöd vid kriser, ökad flexibilitet, nya perspektiv och kostnadseffektivitet. Överväg att kontakta en interim kommunikationschef för att se om det är rätt lösning för ert företag..

Vill du veta mer? Vi berättar gärna!

AI sök, AI overviews och SGE

Google SGE – Så förändrar AI Overviews sättet vi använder sök

Google har nyligen introducerat sin AI-drivna sökfunktion, först kallad Search Generative Experience (SGE), men nu mer känd som AI Overviews. Denna teknologi förändrar hur vi söker och hittar information online genom att erbjuda snabba och omfattande sammanfattningar av sökresultat. Men vad betyder detta för användare, publicister och företag? Vilka fördelarna, utmaningarna finns för framtiden? Det och varför ett starkt och trovärdigt varumärke är viktigare än någonsin går vi igenom i denna artikel.

Läs hela inlägget »
En visualisering av conversion rate, eller konverteringsgrad

Conversion rate – Förstå och optimera konverteringsgrad

Konverteringsgrad är ett centralt begrepp inom digital marknadsföring som mäter andelen besökare på en webbplats som utför en önskad handling. Men det kan vara svårt att greppa vad det är, och vad som är en bra nivå. Det vill vi ändra på! I den här artikeln kommer vi göra det tydligare vad konverteringsgrad är, hur man räknar ut det, och vilka faktorer som påverkar den.

Läs hela inlägget »
Camilla Jonsson svartvit

Camilla Jonsson: Mindre snömos och mer rödbeta för bättre genomslag

Det är med stor glädje och stolthet som vi får chansen att intervjua Katrin Ludvigsson, grundaren av Rippler, när Rippler nu firar sitt 18-årsjubileum. Att ett företag fyller myndigt är en milstolpe som vittnar om långsiktigt engagemang och framgång. Rippler har under dessa år inte bara överlevt utan även blomstrat i en bransch som ständigt påverkas av förändringar och utmaningar.

Läs hela inlägget »