Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
MicrosoftTeams-image (6)

Trendspaning hösten 2022 – tre tips för att nå ut

Lyckas nå fram till målgruppen – och få dem att vilja ha mer. Vi på Rippler har samlat tre tips för att tränga igenom bruset under hösten 2022.

Ta ställning

Valtider är åsikternas tid – och en chans att nå ut med er viktigaste fråga. Bryt igenom bruset med ett tydligt budskap om något målgruppen bryr sig om.

Skippa corporate bullshit

Förklara så att folk förstår, utan fluff och fina ord. Annars kommer någon annan berätta din story – på sitt vis. På TikTok får Gen Z deklarationstips från influencers – paketerade rätt in i målgruppen.

Håll det kort

Digitala eventet, pr-pitchen, nyhetsbrevet och sociala medie-inlägget. Korta ner, tajta till och dela upp. Koncentrerade budskap fångar publiken – och ökar chansen att de kommer tillbaka för mer.

Inläggsbild

Har du MAR-ångest? Vi ger 5 tips som hjälper noterade bolag att minska oron

Att navigera i det regulatoriska landskapet som börsnoterat bolag har aldrig varit lätt, och inte blev det lättare när Marknadsmissbruksförordningen (MAR) trädde i kraft 2016. Ord och indikationer måste vägas på vågskålar, logglistor ska upprättas och information behöver behandlas ytterst varsamt. Trots att MAR har tillämpats i flera år har många bolag, speciellt nynoterade, fortfarande svårt att veta hur de ska hantera reglerna. Vad ska man då som börsnoterat bolag tänka på när det kommer till MAR?

Läs hela inlägget »
EU-flaggor

Rapporterar ni enligt GRI? Då har ni ett försprång inför det nya CSRD-direktivet

Kraven på hållbarhetsrapportering förändras snabbt och det är svårt att navigera i den snåriga skogen. Det som händer här och nu är att EU skärper kraven på hållbarhetsrapportering genom det nya direktivet CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) och ersätter NFRD (Non-Financial Reporting Directive) som reglerar bestämmelserna i årsredovisningslagen.

Läs hela inlägget »
Bild på Maria och en telefon

Sex tips när du ringer journalisten

Att berätta om en nyhet i en exklusiv intervju är ett av de mest effektiva sätten att nå ut med sitt budskap. Men att få redaktionerna intresserade är inte alltid helt lätt. Ripplers PR-specialist Maria Kans delar sina sex bästa tips för att få journalisterna på kroken.

Läs hela inlägget »