MicrosoftTeams-image (6)

Trendspaning hösten 2022 – tre tips för att nå ut

Lyckas nå fram till målgruppen – och få dem att vilja ha mer. Vi på Rippler har samlat tre tips för att tränga igenom bruset under hösten 2022.

Ta ställning

Valtider är åsikternas tid – och en chans att nå ut med er viktigaste fråga. Bryt igenom bruset med ett tydligt budskap om något målgruppen bryr sig om.

Skippa corporate bullshit

Förklara så att folk förstår, utan fluff och fina ord. Annars kommer någon annan berätta din story – på sitt vis. På TikTok får Gen Z deklarationstips från influencers – paketerade rätt in i målgruppen.

Håll det kort

Digitala eventet, pr-pitchen, nyhetsbrevet och sociala medie-inlägget. Korta ner, tajta till och dela upp. Koncentrerade budskap fångar publiken – och ökar chansen att de kommer tillbaka för mer.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »