“Det tar tjugo år att bygga upp ett anseende och fem minuter att förstöra det” i Warren Buffets ord. Med dagens 24-timmars nyhetscykeln driven av sociala medier stämmer det bättre än någonsin.
Varje organisation kommer någon gång ställas inför en kris eller fråga som påverkar dess anseende. Ibland handlar det om en kort men störande distraktion från den löpande verksamheten. Men vid andra tillfällen kan det inträffa händelser som väcker intensiv granskning som riskerar att kraftigt påverka verksamheten.
Ett företag bedöms inte bara utifrån den kris som har inträffat, utan minst lika mycket utifrån hur krisen hanteras. Varje kris innehåller två delar, den verkliga krisen och den kommunikativa krisen.
Därför krävs förståelse för transparens, medielogik och mediedramaturgi samt allmänhetens förväntningar på öppenhet och korrekt agerande. Hos oss arbetar specialister inom krisplanering, krishantering och kriskommunikation.
Katrin Ludvigsson
Sofia Liljefors-Edlund
+46 761 08 25 08 eller info@rippler.se
Titta in på Slussplan 9, 111 30 Stockholm
Vid jobbförfrågningar vänligen kontakta agneta@rippler.se
Vid behov av krisstöd vänligen kontakta katrin@rippler.se
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Behöver du hjälp?
Har du en rapport du vill diskutera?
Kontakta vår expert Åsa Wilde på, asa@rippler.se, 070- 886 87 99.