Uttrycket att du inte kan köpa dig till uppmärksamhet utan måste förtjäna den är idag den krassa sanningen. Hoppa över-, blockera-, ignorera-bojkotten av reklam är en del av det men framför allt har förväntningarna från kunder, medarbetare, investerare och andra intressenter ändrats. Företag och organisationer måste visa på ett värde utöver vad de gör till vardags.
En kampanj ger möjlighet att göra exakt det. Vare sig det handlar om att skapa uppmärksamhet som stärker företaget eller varumärkets profil, eller för att åstadkomma ett definierat resultat – ökad medvetenhet i en fråga eller ett policybeslut.
För oss är kampanjen en strategi som bygger på att skapa värde utöver den egna löpande verksamheten genom att adressera ett problem eller en fråga som delas med andra.
På så sätt skapar vi en plattform för bredare och mer kraftfull synlighet som ger en starkare kontext för marknadskommunikation och påverkansarbete, som bygger medarbetarengagemang och stolthet och stärker förtroendet mot andra intressentgrupper.
Vi har skapat prisbelönta kampanjer som kopplar företag till större frågor i många år, som det första konstprojektet i rymden i samarbete med NASA, Falu Rödfärg, Rymdbolaget. Vi har också skapat kampanjer som fokuserat på enskilda frågor, så som avdragsrätt för företagsgåvor, kvinnors rätt till jämlik vård, och konstnären Michael Genberg och behovet av ökat stöd till ungdomar i psykisk utsatthet till exempel.
Karolina Israelsson
Katrin Ludvigsson
+46 761 08 25 08 eller info@rippler.se
Titta in på Slussplan 9, 111 30 Stockholm
Vid jobbförfrågningar vänligen kontakta agneta@rippler.se
Vid behov av krisstöd vänligen kontakta katrin@rippler.se
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Behöver du hjälp?
Har du en rapport du vill diskutera?
Kontakta vår expert Åsa Wilde på, asa@rippler.se, 070- 886 87 99.