Skärmavbild-2017-11-16-kl.-14.42.13-1024x558

Superduon är här!

Vi är glada att välkomna Agneta Nyholm och Kerstin Alex till Rippler!

Agneta har arbetat i kommunikationsbranschen i över 20 år. Hon kommer närmast från Intellecta Corporate där hon arbetat med kunder som SJ, SAS och Kommuninvest. På Rippler får hon tjänsten som senior produktionsledare med ansvar för produktionsprocessen i kampanjer samt års- och hållbarhetsredovisningar.

Kerstin har arbetat som frilansskribent i sju år för ett varierat antal medier som Aftonbladet, P3 och TV4, vilket har resulterat i en vinst och flera nomineringar i kategorin Årets Speljournalist. Hon har en dubbel kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap samt etnologi från Stockholms Universitet. Kerstin rekryteras till Rippler som skribent och juniorkonsult.

Agneta och Kerstin är två fantastiska tillskott till teamet och kommer att stärka upp med imponerande meriter och förmågor.

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »