Krister Flodin

Säg hej till vår nya kollega Krister Flodin

Hej och varmt välkommen till Rippler! Berätta lite om dig själv!
Tack för det! Jag är en gammal reklamräv. Har jobbat som AD i drygt 30 år – främst med B2B och turism
i Norrbotten. Har efter flytten till Stockholm 2002 jobbat mer som frilans-illustratör och grafisk formgivare.
Som illustratör har jag jobbat med några av världens stora varumärken som Adobe, Tesco, Deutsche Bank
och The Financial Times. På fritiden är jag road av att bygga saker, allt från modellflygplan till sänggavlar.
Och att måla tavlor och köra min 3d-skrivare. Gillar också att laga mat och dricka vin.

Varför sökte du dig till Rippler?
Det var genom LKAB. Jag har jobbat som frilansillustratör till LKAB och levererat illustrationer till
årsredovisningen som Rippler producerat. Copyn Axel tyckte att jag borde hälsa på och dricka lite kaffe
med dem. Tycke uppstod och nu sitter jag här.

Vad är ditt intryck av Rippler hittills?
Högt i tak. Hög energinivå. Glatt humör. Fantastiskt trevliga kollegor.

Har du någon spaning att dela med dig av?
Ja, årets färg är korallröd. Men säg det inte till någon.

Vill du komma i kontakt med oss på Rippler? Skriv till oss på info@rippler.se eller via vårt kontaktformulär.

AI sök, AI overviews och SGE

Google SGE – Så förändrar AI Overviews sättet vi använder sök

Google har nyligen introducerat sin AI-drivna sökfunktion, först kallad Search Generative Experience (SGE), men nu mer känd som AI Overviews. Denna teknologi förändrar hur vi söker och hittar information online genom att erbjuda snabba och omfattande sammanfattningar av sökresultat. Men vad betyder detta för användare, publicister och företag? Vilka fördelarna, utmaningarna finns för framtiden? Det och varför ett starkt och trovärdigt varumärke är viktigare än någonsin går vi igenom i denna artikel.

Läs hela inlägget »
En visualisering av conversion rate, eller konverteringsgrad

Conversion rate – Förstå och optimera konverteringsgrad

Konverteringsgrad är ett centralt begrepp inom digital marknadsföring som mäter andelen besökare på en webbplats som utför en önskad handling. Men det kan vara svårt att greppa vad det är, och vad som är en bra nivå. Det vill vi ändra på! I den här artikeln kommer vi göra det tydligare vad konverteringsgrad är, hur man räknar ut det, och vilka faktorer som påverkar den.

Läs hela inlägget »
Camilla Jonsson svartvit

Camilla Jonsson: Mindre snömos och mer rödbeta för bättre genomslag

Det är med stor glädje och stolthet som vi får chansen att intervjua Katrin Ludvigsson, grundaren av Rippler, när Rippler nu firar sitt 18-årsjubileum. Att ett företag fyller myndigt är en milstolpe som vittnar om långsiktigt engagemang och framgång. Rippler har under dessa år inte bara överlevt utan även blomstrat i en bransch som ständigt påverkas av förändringar och utmaningar.

Läs hela inlägget »