seminarium-1024x683

Rippler Update – Seminarium #2

Influencers de nya makthavarna – men till vilket pris?

Välkommen till det andra tillfället i en serie inspirationsseminarium under konceptet Rippler Update, för dig som arbetar med marknad och kommunikation och som snabbt och enkelt under trevliga former vill hålla koll på omvärldstrender och samhällsfenomen.

Rippler Update #2

I en tid då 77% av internetanvändarna läser bloggar har influencer marketing fått en självklar plats i företagens marknadsföring. Influencers har blivit konsumentens bästa vän och påverkar både små och stora val i livet – vilka kläder vi köper, bilar vi kör och vilken restaurang vi äter på.

  • Vilket resultat ger ett samarbete med en influencer?
  • Vilka influencers ska du arbeta med?
  • Hur hanterar du situationen om ett samarbete blir en pr-katastrof?

På Rippler Update ”Influencers de nya makthavarna – men till vilket pris?” får du konkreta tips på vad du ska tänka på när ditt företag arbetar med influencer marketing. Med utgångspunkt i utvalda case belyser vi hur ditt företag kan få till ett gynnsamt samarbete med ambassadörer, men också hur kostsamt ett ogenomtänkt samarbete kan bli. Vi går även igenom  ’dos and don’ts’ när det kommer till relationer med en influencer.

När? Torsdag den 4 maj 08.00-09.15. Vi bjuder på frukost!
Var? Bollhusgränd 1B, 3 tr, 111 31 Stockholm (mitt emot Slottet)

Anmäl dig till här, senast den 2 maj.

Välkommen!

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »