ripplertrion-1024x603

Rippler rekryterar trio

Rippler Communications firar sommaren med tre starka nyrekryteringar. PR-byråns senaste tillskott är AD:n Hanna Gradin och projektledarna och mediestrategerna Respina Gholinia och Ebba Lagersten.

”Vår styrka har alltid varit ett genuint intresse för kundens affärer, en extremt hög servicenivå och en orädsla för nya lösningar. Det ställer krav på våra medarbetare, men lockar också de bästa. Vår nya trio stärker upp vårt befintliga team, vilket kommer ge oss och våra kunder möjlighet att utvecklas ytterligare”, säger Katrin Ludvigsson, grundare av Rippler Communications.

Hanna Gradin – AD med friluftslivsprofil
Hanna Gradin rekryteras som grafisk formgivare och kommer vara med i arbetet att utveckla Ripplers digitala produktion. Hon besitter en bred bas av kunskap inom visuell kommunikation, så som grafisk form/illustration, motion graphics och rörlig kommunikation. Hanna har bland annat arbetat med varumärken som Fjällräven och Myrorna. Hon har också arbetat som AD och kreatör för varumärket Haglöfs.

Respina Gholinia – projektledare med digital profil
Respina Gholinia rekryteras som projektledare och mediestrateg, närmast från byrån Story Relations där hon jobbade som PR-konsult med kunder som Johnson & Johnson, Orkla Care och Nigab. Respina har spetskompetens inom konceptutveckling, sociala medier, medierelationer och influencer marketing.

Ebba Lagersten – projektledare med erfarenhet av fastighetsbranschen
Ebba Lagersten går också in i rollen som projektledare och mediestrateg. Ebba har tidigare jobbat på PR-byrån Loupe Communications, och har de senaste tre åren varit på kundsidan hos fastighetsbolaget Akademiska Hus. Ebba har erfarenhet av att både jobba som kommunikationsansvarig och nischat som PR- och innehållsstrateg.

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »