Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
Bild på Ripplers anställda som har digitalt fokus

Rippler fokuserar på användarcentrerad och konverteringsstyrd webbutveckling

Genom flera nyrekryteringar kan Rippler nu erbjuda ett ännu starkare kunderbjudande inom webb. I erbjudandet blir konvertering, användarupplevelse och maximal affärsnytta centrala begrepp.

Behovet att arbeta mer datadrivet och taktiskt smart med digital kommunikation som driver konvertering, blir allt större. Rippler har därför anpassat sitt kunderbjudande efter den efterfrågan.

– Fördelarna med att välja Rippler är att du som kund får en byrå som har förmåga att tänka och agera både taktiskt och strategiskt, samt att vi alltid utgår från att skapa maximal affärsnytta. Vi ser att vi kan erbjuda innovativa webblösningar där vi tänker annorlunda jämfört med andra byråer, Tobias Lennér, vd och partner på Rippler.

Utökat digitalt fokus

Under 2021 växte det digitala teamet på Rippler. Under första månaderna i år har ytterligare tre personer anställts – samtliga med digitalt fokus. Olivia Alm är nyanställd systemutvecklare och UX-designer och Joakim Frykberg är UX-writer. Därtill har Emy Sjöblom tillkommit som videokreatör och digital innehållsproducent.

– För att kunna efterleva detta i praktiken har vi under 2021 och 2022 valt att växla upp genom flera spetsrekryteringar. Bland dessa finner vi nyckelkompetenser inom digital strategi och analys, UX, SEO och agil projektledning, säger Tobias Lennér.

Hållbar webbutveckling

Anledningen till det ökade fokuset på konvertering är att det blivit allt svårare att hävda sig om man inte tänkt rätt från början. En avgörande pusselbit i det är att säkerställa att ens webb verkligen gör jobbet och håller på sikt.

– Konkurrensen om målgrupperna och ens intressenter står i zenit. Det har därför aldrig varit viktigare, särskilt för medelstora bolag, att man bygger hållbara webbplatser. Nuförtiden borde SEO, UX och tillgänglighet inte endast klassas som viktiga beståndsdelar, utan som grundpelare som hela utvecklingsprocessen vilar på, säger Robin Bratt, digital strateg på Rippler.

– De bolag som förstått detta har en enorm konkurrensfördel när det gäller att ta marknadsandelar genom webb och andra digitala kanaler.

Är du intresserad av att höra mer om hur vi kan hjälpa er med er webb? Kontakta:

Tobias Lennér, vd och partner
tobias.lenner@rippler.se
0706618337

Robin Bratt, digital strateg
robin@rippler.se
0762573586

Anna Ovesdotter, Digital team lead
anna.ovesdotter@rippler.se
0733601651