Tobias Lennér

Rippler får ny delägare

Vi hälsar Tobias Lennér varmt välkommen som en av huvudägarna till oss på Rippler. I och med det nya ägarskapet stärker Rippler erbjudandet inom strategisk och finansiell kommunikation.

Tobias kommer närmast från rollen som rådgivare på JKL. Han har tidigare en bakgrund som affärsjournalist på Sveriges Television. I början av 2000-talet var Tobias chef för Telias IR-, press- och externkommunikation, och byggde upp koncernens IR-funktion inför bolagets börsnotering. Han har även varit VD för Halebop, SF Sverige och The Phone House samt affärsområdeschef för Com Hem. Tobias har dessutom varit ordförande för och styrelseledamot i flera branschföreningar samt börsnoterade och Private Equity-ägda bolag.

– Rippler har en styrka inom corporate och finansiell kommunikation samtidigt som byrån är skicklig på att utveckla kommunikation som stödjer bolagets kommersiella affär. De bästa kommunikationsbyråerna utvecklas nu, liksom Rippler, till att verka i gränslandet mellan kommunikation och affärsutveckling, vilket passar mig med min bakgrund, säger Tobias Lennér.

– Rippler utvecklas ständigt med kundernas behov och omvärldens utmaningar och möjligheter. Nu går vi in i en fas där Tobias breda erfarenhet dels från kommunikations- och tjänstesektor, dels från affärs- och organisationsutveckling gör honom till en självklar del av byråns framtid, säger Katrin Ludvigsson, medgrundare och vd för Rippler.

Vi ser fram emot att få vidareutveckla Rippler tillsammans. Tobias nås på tobias.lenner@rippler.se eller på mobil 0706-61 83 37.

Maria är Ripplers nya SEO-specialist

Jag är en glad och nyfiken SEO specialist, som just flyttat hem till Stockholm efter tio år utomlands. Jag älskar att resa, och att träffa nya människor. Jag är även besatt av Melodifestivalen och Eurovision. Jag arbetade tidigare som SEO expert för en digital marknadsföringsbyrå som hette Tug Agency både i London, England, och sedan ett år i Toronto, Kanada.

Läs hela inlägget »

Att vara eller inte vara – på Almedalen

Vi har hört det förut – det är en unik möjlighet att nätverka och ta del av samhällsdebatten. Samtidigt klingar invändningarna lika bekant – det är ett kostsamt jippo, dit chefer och politiker åker för att mingla över ett glas rosé eller två i en trädgård. Inget ont om ett glas rosé, men för dig som planerar väl kan Almedalen bli mycket mer än så. För att få ut mesta möjliga av din vistelse, fundera ett varv på Ripplers sju frågor.

Läs hela inlägget »

Kreativ kommunikation som tillväxtstrategi

Det kan vara svårt att ta sig in på en redan mättad marknad. Enligt traditionell logik har du då endast två val: identifiera och fyll en lucka på marknaden, eller erbjud en produkt som är på alla sätt bättre än konkurrenternas. Frukostuppstickaren Surreal visar att det finns en tredje väg: utklassa konkurrenterna på kommunikationsfronten.

Läs hela inlägget »
Möt Tom: Ripplers nya hållbarhetsstrateg

Tom är Ripplers nya hållbarhetsstrateg

Jag är en pigg och glad kommunikationskonsult, sportnörd och sällskapsspelsälskare! Är en blandning mellan en storstad- och landetperson med ett intresse för att förstå olika kulturer, synsätt och personer. Innan Rippler arbetade jag på PR-byrån Prime Weber Shandwick som hållbarhetskonsult inom kommunikation och strategi. Jag har även arbetat för Bosch med digital marknadsföring inom Norden.

Läs hela inlägget »