Nyanställda rippler 2021

Rippler växer så det knakar – 8 nya kommunikationskonsulter på plats

Nu växer vi på Rippler Communications. Dels har vi gått samman med PR-byrån Publik och därmed stärkt vårt erbjudande inom corporate communications. Samtidigt har vi anställt flera nya stjärnor inom områdena hållbarhet, digitalt och finansiell kommunikation.

De senaste månaderna har Rippler Communications växt som byrå. En del i vår utveckling är att vi gått samman med PR-byrån Publik, där byråvarumärket Publik kvarstår tills vidare. Karin Jidhe och Alexandra Carmbäck, båda delägare i Publik, är numera seniorkonsulter på Rippler.

Vi växer även på andra områden, med flera nya kollegor inom hållbarhet, digital kommunikation samt inom investor relations och finansiell kommunikation.

– Vi har under en längre tid haft ett behov att skala upp inom våra olika tjänsteområden. Det här är ett roligt sätt att möta den ökade efterfrågan som vi ser från våra kunder, säger Tobias Lennér, VD på Rippler.

Med alla nya konsulter på plats ökar vi vår bredd och spets. Samtidigt.

– Vi är fortfarande en flexibel kommunikationsbyrå, med hög strategisk och kreativ höjd. Samtidigt som vi nu har både spetsen och bredden för att vara en sylvass samarbetspartner inom angränsande kommunikationsdiscipliner, säger Tobias Lennér.

Med alla nya på plats går vi från 12 till 20 medarbetare.

Ripplers nya medarbetare 2021:

Alexandra Carmback, Kommunikationskonsult
Karin Jihde, Kommunikationskonsult och medietränare
Anna Ovesdotter, Kommunikationskonsult
Elin Ryrberg, Finansiell kommunikation och Hållbarhet
Robin Lundell, Finansiell kommunikation
Emma Sundlöf, Digital projektledare
Benjamin Tesfazion, Producent och projektledare rörligt
Robin Bratt, Digital strateg

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »