60a6830-683x1024

Nu startar vi dotterbolaget Rippler Healthcare

Rippler Communications tar nu ytterligare ett kliv och startar ett dotterbolag inom Healthcare som helhjärtat ska fokusera på pr- och kommunikationstjänster för uppdragsgivare inom läkemedel, life science, sjukvård och hälsa.

Människor i dag är vana vid snabb, underhållande och digital kommunikation. Med Rippler Healthcare vill vi hjälpa till och förnya hur man kommunicerar i en bransch som traditionellt sätt har varit trögrörlig.

– Vi får allt fler förfrågningar inom Healthcare och känner att vi kan göra skillnad. Vi vill utmana uppdragsgivare som verkar under etiska regelverk, att trots det arbeta kreativt och tänka möjligheter istället för begränsningar, säger Åsa Wilde, grundare, Rippler Communications.

Vd för det nya dotterbolaget, Rippler Healthcare, är Lina Ekros. Hon har en bakgrund som presschef och ansvarig för chefskommunikation på Södersjukhuset. Hon är även IMA-certifierad (diplomerad informations- och marknadsansvarig inom läkemedelsföretag).

– Ända sedan jag började på Rippler för åtta år sedan har jag arbetat med uppdragsgivare inom läkemedels- och hälsobranschen. Det känns som ett naturligt steg att vi tar ett krafttag om erbjudandet med all den kunskap vi har med oss, säger Lina Ekros.

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »