P1040613

Mediestrateg sökes!

Rippler behöver stärka upp sitt team av mediestrateger. Nu söker vi dig som tickar följande boxar:

Vilka är vi? Rippler! Vad söker vi?En mediestrateg! När vill vi ha det? Nu!

Grym på nyhetsvärdering. Du kan identifiera, skapa och paketera nyheter som ingen annan.

Du vet (nästan) på förhand exakt vilken sida i vilken bilaga, i vilket program eller kanal som nyheten gör sig bäst.

En vass skribent. Att skriva är ditt egentliga modersmål och du har inga problem att producera texter som berör,
engagerar och väcker uppmärksamhet.

Stenkoll på medielandskapet. Du har koll på var, när och hur förändringarnas vindar blåser.
Digitala kanaler är ditt mellannamn och traditionella ditt efternamn.

Kan hantera journalister på journalisters vis. Du känner till journalistens vardag och vet hur
redaktionernas schema ser ut för veckan. Du vet det de vill ha innan de själva vet.

Vi ser att du som söker har minst ett års erfarenhet.

Ansök här. Position tillsatt.

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »