Oliviainsighttestimonial

Maximera effekten av kundupplevelser med testimonials

Goda vitsord från kunder, så kallade testimonials, är ett bra sätt att ta kontroll över hur dina kunders upplevelser presenteras och vilka källor de kommer ifrån. 

Här är några tips för att du ska få ut mesta möjliga av dina kunders feedback:

  1. Specificera budskap

När du samlar in testimonials är det viktigt att budskapet är tydligt. Fokusera på att lyfta specifika fördelar och resultat. Var tydlig med vad uppdraget var och be kunderna att konkret förklara hur ditt företag har hjälpt dem.

  1. Korta ner, tajta till och dela upp

Bearbeta gärna de insamlade texterna så att de blir korta och lättlästa. Många kunder vet vad de menar men inte hur de ska uttrycka det. Hjälp till på vägen och låt dem godkänna de färdiga texterna.

  1. Välj rätt format

Olika personer fungerar olika bra för vissa format. Om kunden funkar bra på och är bekväm med film kan du be dem spela in ett klipp där de berättar om sin upplevelse. Om inte använd i stället en bild på personen tillsammans med text för att skapa en personlig koppling.

  1. Fronta med testimonials

Se till att dina kunders testimonials är synliga direkt på hemsidan eller sociala medie-kanalerna. Besökare ska bli indragna av rekommendationerna – inte behöva leta efter dem.

Behöver du hjälp med att sammanställa, filma eller sprida testimonials? På Rippler har vi experter för alla delar i processen. Det tycker i alla fall våra kunder. 😉

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »