Bullensorg-1680x751-323x500

Lansering av Bullens Beer Banger

Tre korvar med 90 procent svenskt griskött. En korv smaksatt med riktig IPA, en smaksatt med riktig lager och en smaksatt med riktig stout. Samtliga från det svenska microbryggeriet Charlis. Med andra ord – Sveriges första korv med riktig öl i!

I och med att Bullens är ett av Sveriges mest ikoniska varumärken började vi arbetet med att smyglansera satsningen för Bullens-fans på Facebook. Fansen fick sedan rösta fram i vilken stad som världens första provsmakning skulle äga rum. Piteå vann och blev starkskottet för en smarrig turné främst runt om i Norrland.

I samband med förturnén lanserade vi turnén och produkterna medialt mot lokalmedier och riksmedier, och utfallet blev riktigt bra: ett PR-värde (enbart räknat på traditionella pressklipp) för över 2 miljoner kronor!

Kika gärna på vår casefilm nedan och ta del av det fantastiska engagemang som finns kopplat till en sådan liten (men smakrik) sak som korv med öl i:

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »