en-liten-bild-1024x767

Har du ett digitalt självförtroende?

Vad är ett digitalt självförtroende och varför ska man ägna extra tid åt att skaffa sig ett sådant? När Rippler bjöd in till frukostseminarium på temat lockades en stor publik. Gästerna fick lyssna på Sofia Embrén från Stockholms Kvinnohistoriska och Ripplerduon Respina Gholinia och Ebba Lagersten, som delade med sig av sina bästa tips för hur man bygger sina sociala kanaler utan rädsla för att misslyckas.

Många kan känna igen sig i den vilsenhet som kan uppstå när en ny social kanal ska invigas. Att hitta sin ton, sitt språk och sitt innehåll är, när allt kommer omkring, inte helt enkelt. Oavsett om det gäller ditt privata Instagram-konto eller företagets Facebook är fortfarande delar av de sociala mediernas logik ett knepigt mysterium för de flesta. Att sätta temat för höstens seminarium var därför inte svårt, det är dags att göra upp med skräcken inför sociala medier.

Gemensamt för de tre talarna var vikten av förberedelse och att ta sociala kanaler på lika stort allvar som traditionella, det går inte att beställa en viral succé men det går att säkra upp så att man kan fånga en när man har chansen.

Se experternas tips i dokumentet här!

AI sök, AI overviews och SGE

Google SGE – Så förändrar AI Overviews sättet vi använder sök

Google har nyligen introducerat sin AI-drivna sökfunktion, först kallad Search Generative Experience (SGE), men nu mer känd som AI Overviews. Denna teknologi förändrar hur vi söker och hittar information online genom att erbjuda snabba och omfattande sammanfattningar av sökresultat. Men vad betyder detta för användare, publicister och företag? Vilka fördelarna, utmaningarna finns för framtiden? Det och varför ett starkt och trovärdigt varumärke är viktigare än någonsin går vi igenom i denna artikel.

Läs hela inlägget »
En visualisering av conversion rate, eller konverteringsgrad

Conversion rate – Förstå och optimera konverteringsgrad

Konverteringsgrad är ett centralt begrepp inom digital marknadsföring som mäter andelen besökare på en webbplats som utför en önskad handling. Men det kan vara svårt att greppa vad det är, och vad som är en bra nivå. Det vill vi ändra på! I den här artikeln kommer vi göra det tydligare vad konverteringsgrad är, hur man räknar ut det, och vilka faktorer som påverkar den.

Läs hela inlägget »
Camilla Jonsson svartvit

Camilla Jonsson: Mindre snömos och mer rödbeta för bättre genomslag

Det är med stor glädje och stolthet som vi får chansen att intervjua Katrin Ludvigsson, grundaren av Rippler, när Rippler nu firar sitt 18-årsjubileum. Att ett företag fyller myndigt är en milstolpe som vittnar om långsiktigt engagemang och framgång. Rippler har under dessa år inte bara överlevt utan även blomstrat i en bransch som ständigt påverkas av förändringar och utmaningar.

Läs hela inlägget »