en-liten-bild-1024x767

Har du ett digitalt självförtroende?

Vad är ett digitalt självförtroende och varför ska man ägna extra tid åt att skaffa sig ett sådant? När Rippler bjöd in till frukostseminarium på temat lockades en stor publik. Gästerna fick lyssna på Sofia Embrén från Stockholms Kvinnohistoriska och Ripplerduon Respina Gholinia och Ebba Lagersten, som delade med sig av sina bästa tips för hur man bygger sina sociala kanaler utan rädsla för att misslyckas.

Många kan känna igen sig i den vilsenhet som kan uppstå när en ny social kanal ska invigas. Att hitta sin ton, sitt språk och sitt innehåll är, när allt kommer omkring, inte helt enkelt. Oavsett om det gäller ditt privata Instagram-konto eller företagets Facebook är fortfarande delar av de sociala mediernas logik ett knepigt mysterium för de flesta. Att sätta temat för höstens seminarium var därför inte svårt, det är dags att göra upp med skräcken inför sociala medier.

Gemensamt för de tre talarna var vikten av förberedelse och att ta sociala kanaler på lika stort allvar som traditionella, det går inte att beställa en viral succé men det går att säkra upp så att man kan fånga en när man har chansen.

Se experternas tips i dokumentet här!

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »