
Rippler är en strategisk och kreativ kommunikationsbyrå
Våra tjänster
Reklambyrå, PR-byrå eller Contentbyrå? Vi säger kommunikationsbyrå.
Som er kommunikationspartner erbjuder vi tjänster inom fem discipliner.
Digital
- Webb, UX, SEO
- Analys & Strategi
- Sociala medier
- Filmproduktion
- Digital marknadsföring
Hållbarhet
- Rådgivning
- Hållbarhetsstrategi
- Utformning av budskap
- Hållbarhetsrapport
- Mediekontakt
Finansiell
- Investor Relations
- Finansiella rapporter
- Kapitalmarknadsevent
- Börsnotering
- Rådgivning
Case
Genom åren har vi vunnit flera priser till följd av vår strategiska förmåga, kreativa höjd och våra smarta lösningar. Här är några uppdrag som vi är lite extra stolta över.

Länsförsäkringar
Frihetskapital
Med en folklig tolkning av uttrycket ”fuck-off kapital”, fick vi fler svenskar att spara för friheten att kunna lämna en dålig relation eller arbetssituation.

Falu rödfärg
Månhuset
Tillsammans med Falu rödfärg och konstnären Mikael Genberg, ville vi sätta en ikonisk röd stuga på månen med hjälp av en crowd-funding.

Gedeon Richter
#IngenKristrosa
Med hjälp av tolv ”mensmodeller” och kristrosor, ville vi väcka dialog och debatt om hur mycket mens som är normalt.

Svenska institutet
Transforming transport
För att visa hur Sverige satt sig i förarsätet för framtidens hållbara mobilitet tog vi fram ett interaktivt utställningskoncept där besökarna tar del av utställningen genom VR- och AR.
Case
Genom åren har vi vunnit flera priser till följd av vår strategiska förmåga, kreativa höjd och smarta lösningar. Här är några uppdrag som vi är lite extra stolta över.
Med en folklig tolkning av uttrycket "fuck-off kapital", fick vi fler svenskar att spara för friheten att kunna lämna en dålig relation eller arbetssituation.

Tillsammans med Falu rödfärg och konstnären Mikael Genberg, ville vi sätta en ikonisk röd stuga på månen med hjälp av en crowd-funding.

Med hjälp av tolv ”mensmodeller”, vill vi väcka dialog och debatt om hur mycket blod som är normalt vid mens.

För att visa hur Sverige satt sig i förarsätet för framtidens hållbara mobilitet tog vi fram ett interaktivt utställningskoncept där besökarna tar del av utställningen genom VR- och AR.

Genom att sammanföra varumärken med deras omvärld, identifierar vi organisationers unika positioner och skapar relevanta kontexter för dem att synas och höras i.
Tjänster
Insights
På Rippler jobbar cirka 20 av Sveriges främsta konsulter inom kommunikation och marknadsföring. Så ofta vi kan försöker vi dela med oss av insikter, tips och spaningar.

Har du MAR-ångest? Vi ger 5 tips som hjälper noterade bolag att minska oron
Att navigera i det regulatoriska landskapet som börsnoterat bolag har aldrig varit lätt, och inte blev det lättare när Marknadsmissbruksförordningen (MAR) trädde i kraft 2016. Ord och indikationer måste vägas på vågskålar, logglistor ska upprättas och information behöver behandlas ytterst varsamt. Trots att MAR har tillämpats i flera år har många bolag, speciellt nynoterade, fortfarande svårt att veta hur de ska hantera reglerna. Vad ska man då som börsnoterat bolag tänka på när det kommer till MAR?

Rapporterar ni enligt GRI? Då har ni ett försprång inför det nya CSRD-direktivet
Kraven på hållbarhetsrapportering förändras snabbt och det är svårt att navigera i den snåriga skogen. Det som händer här och nu är att EU skärper kraven på hållbarhetsrapportering genom det nya direktivet CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) och ersätter NFRD (Non-Financial Reporting Directive) som reglerar bestämmelserna i årsredovisningslagen.

Sex tips när du ringer journalisten
Att berätta om en nyhet i en exklusiv intervju är ett av de mest effektiva sätten att nå ut med sitt budskap. Men att få redaktionerna intresserade är inte alltid helt lätt. Ripplers PR-specialist Maria Kans delar sina sex bästa tips för att få journalisterna på kroken.

Vässa dina texter i sociala medier – sju tips för störst effekt
Ripplers Tobias Looft delar några snabba tips i en checklista för inlägg på sociala medier. Ställ dig följande kontrollfrågor innan du trycker ”publicera” så maximerar du effekten av din kommunikation, och undviker onödiga misstag.
























