hc_hemsida

Vi söker en senior pr-konsult inom Healthcare

Vi söker en seniorkonsult till vårt nya affärsområde Healthcare med erfarenhet av pr-arbete inom läkemedel, life science, hälsa och sjukvård. En individuell teamplayer som kan stärka vårt erbjudande, skapa nya kundrelationer och fördjupa befintliga.

Vem du är
• Du har erfarenhet av pr-arbete på byrå och/eller läkemedelsbolag
• Är en skarp relationsbyggare och projektledare
• Drivs av ny- och merförsäljning
• Är lösningsorienterad och lyhörd
• Är bästa vän med pennan och kan uttrycka dig i tal och skrift
• Har examen i t ex ekonomi, marknadsföring, pr, journalistik

Mejla och tipsa lina@rippler.se

Vilka vi är
Nystartade Healthcare är en del av etablerade pr-byrån Rippler Communications. Våra uppdrag spänner från marknadskampanjer för snabbrörliga konsumentprodukter till årsredovisningar för B2B-kunder. Vi har lång erfarenhet av pr-arbete med kunder inom läkemedel och hälsa. Rippler Healthcare ska helhjärtat hjälpa företag och organisationer inom just läkemedel, life science, hälsa och sjukvård att skapa engagemang för produkter, tjänster, terapiområden och varumärken.

Vad vi erbjuder
Högt i tak på ett värderingsstyrt företag, där ledarskap och medarbetarskap bygger på ambitionen att ständigt utvecklas, och med kollegor som alltid levererar med kvalitet och stolthet (utan att ta sig själva på för stort allvar). Du kommer att vara drivande i att få ett nytt affärsområde att växa och parallellt arbeta operativt och strategiskt med befintliga kunduppdrag. Till en början arbetar du framför allt med Lina Ekros, vd för Healthcare, men även med övriga kollegor på Rippler.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »