lecture-1024x683

Vi föreläser på Beckmans!

Vi har ett PR-block på Beckmans! 

Att avståndet kryper mellan vad som anses vara reklam och vad som anses vara pr är knappast någon nyhet. För att ge studenter inom visuell kommunikation ett pr-perspektiv, har vi teamat ihop med Beckmans Designhögskola.

Samarbetet innebär att vi föreläser på Beckmans. Syftet med våra föreläsningar är att ge en inblick i pr-arbetet som en del av Beckmans reklamutbildning. Förutom en introduktion om vad pr är, pratar vi om ad-rollen på en pr-byrå, den kreativa idéprocessen och arbetet med ambassadörer och influencers.

Är du intresserad av att ta del av våra föreläsningar eller söker du en föreläsare inom pr? Vänligen kontakta maria@rippler.se eller  lina@rippler.se.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »