spinn-1

Vi är nominerade i Spinn

Den 22 november avgörs det om vi tar hem priset för ”Årets bästa PR-kampanj” på årets Spinn-gala. Vi är superglada över att vara nominerade tillsammans med vår kund Länsförsäkringar och kampanjen Frihetskapital! Med kampanjen vill Länsförsäkringar uppmana fler att välja bank med hjärtat och inte bara med plånboken.

Frihetskapital är Länsförsäkringars eget initiativ för att få fler svenskar att ha ett särskilt sparande för den egna känslan av frihet. Till skillnad från att spara för att konsumera, till exempel till en resa eller bostad, är ett frihetskapital något du sparar till för att i framtiden ha möjlighet att ta beslut som är bäst för dig utifrån den livssituation du befinner dig – med ditt sparande i ryggen! Exempelvis möjligheten att lämna en dålig arbetsgivare eller en dålig relation.

Inom Frihetskapital identifierade vi två fokusområden; ekonomisk frihet och ekonomisk jämställdhet i en relation. Två områden där vi såg att Länsförsäkringar gavs möjlighet att prata om sparande på ett nytt sätt i en modern kontext med mycket hjärta.

Utöver plattformen Frihetskapital.se initierade vi också b.la ”Jämställd rådgivning” – en möjlighet för kunder att få konkreta tips från Länsförsäkringars rådgivare om hur de kan göra relationen mer ekonomiskt jämställd.

Läs mer om Spinn här.

Nu hoppas vi på vinst! 

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »