Benjamin

Tre myter om rörligt innehåll

Rörligt innehåll är dyrt, tar tid och ska alltid vara kort… Eller? Låt oss ta död på några myter om rörligt innehåll en gång för alla, med tips från vår innehållsproducent Benjamin Tesfazion.

Myt 1: Det är dyrt

Nej. Själva berättelsen och idén är det viktigaste för att uppnå ett bra resultat. Det går att åstadkomma även med en begränsad budget.

Myt 2: Det tar lång tid

Nä. Vet du vad du vill säga kan produktionen gå undan så länge du låter kreativiteten flöda.

Myt 3: Det måste vara kort

Nope. Är innehållet intressant nog kan du unna dig ett längre klipp, även på sociala medier. För Reels på Instagram är längre tips rent av att föredra.

Nyfiken?

Vill du veta mer om filmproduktion och hur vi på Rippler kan hjälpa dig? 

Kontakta vår innehållsproducent Benjamin Tesfazion: benjamin@rippler.se 

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »

Goddag yxskaft? Nej tack.

Ordet ”medietränad” har på senare tid fått ett bad rep. Ripplers egen medietränare Karin reder ut vad det egentligen innebär att vara medietränad och ger tips för en lyckad intervju.

Läs hela inlägget »