img_8422-e1539682831331-768x1024

Tre frågor till vår ny vd Maria Nystrand

Efter sommaren tillträdde Maria Nystrand som ny vd hos oss på Rippler. Här kan du läsa mer om Maria och hennes bakgrund.

Nu har det gått några månader, Maria har blivit lite varm i kläderna och vi passar därför på att ställa några frågor till henne om hennes nya roll.

Hur känns det att vara vd på en sån fantastisk byrå?

Åh, det känns på riktigt jätteroligt – och det av två anledningar. Dels har vi ett så bra utgångsläge då vi är ett tajt gäng som drivs av framåtanda och en vilja att bli lite bättre varje dag. Dels tror jag att jag i mitt ledarskap har möjlighet att bidra med metoder som får oss att jobba smartare istället för hårdare. Det känns också kittlande att få förtroendet att gå in som vd i ett ägarlett bolag. Den positiva nerven i detta kommer hålla mig på tå, och det är där jag vill vara.

Vad blir den största utmaningen? 

Som för alla ledare som kommer in i en mogen organisation, oavsett om den är liten eller stor, handlar det om att skapa ett förtroende och ett handlingsutrymme. Vi måste avsätta tid för att prata med varandra och öva på att samarbeta i olika konstellationer. Jag är övertygad om att när vi känner oss trygga på jobbet, individuellt och i gruppen, då minimerar vi eventuella hinder för att kunna göra vårt allra bästa. Psykologisk trygghet är nyckeln till såväl trivsel och lönsamhet.

Vad kommer vara viktigast för dig framöver?

Att säkerställa att Rippler är världens bästa arbetsplats där alla medarbetare spelar huvudrollen.

Jag tror på ett aktivt medarbetarskap, att alla har olika ansvarsområden som ligger i linje med var och ens styrkor och intressen. Men för att detta ska funka behöver det vara övertydligt vilket ansvar man tar, och vilka förväntningar företaget har på detta. Min roll blir att vara dirigenten som får orkestern att framföra mästerverk.

Har du någon mer fråga till Maria? Maila henne på maria@rippler.se

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »