80ml_spinn_1600x1000_17-323x500

Silver i Echo Awards

Vår kampanj 80ml för kunden Gedeon Richter Nordics har vunnit silver i tävlingen Echo Awards – även kallad VM i direktmarknadsföring!

“ECHO-winning campaigns are strong at the strategic core. Sharp along the creative edge. And powerful enough to deliver a clean, crisp, authentic brand experience that drives real results every time.”

Tävlingen får tusentals inskickade bidrag. Bland de nominerade i år fanns sju svenska byråer. 80ml tävlade i kategorin Pharmaceutical and Healthcare. Kampanjen syftar till att öka kännedomen om den dolda kvinnosjukdomen myom. Tidigare har 80ml vunnit guld i Swedish Content Awards och amerikanska Shorty Awards, samt brons i svenska Guldnyckeln. Den har även blivit nominerad som en av 2016 års bästa kampanjer i European Excellence Awards och Spinn, samt blivit utnämns som en av de bästa integrerade kampanjerna av australiensiska Bestadsontv.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »