Beyla Cavallin

Säg hej till Ripplers senaste tillskott!

Hej och varmt välkommen till Rippler! Berätta lite om dig själv! 

Tack! Beyla Cavallin heter jag och är en riktig sucker för bra berättelser. Sanna eller hittepå. Som frilans har jag framförallt arbetat med varumärkesutveckling och som copywriter. Jag ser mig själv gärna som medförfattare till vad ett företag, organisation eller människa vill berätta. Att hitta de rätta orden, den perfekta frasen, det som ramar in och göra något slagkraftigt och sant så det känns ända ned i maggropen, det är min bästa adrenalinkick. När den kärnan är på plats är det så otroligt mycket lättare och roligare att börja brodera ut budskap, personlighet och ta ställningstagande i något. Jag har även studerat konceptutveckling på IHM vilket har gett mig en bra grund att arbeta ifrån, jag gillar nämligen en roll där jag får kombinera min näsa för affärsutveckling med min skaparådra.

Varför sökte du dig till Rippler?

Jag har en vän, som också råkar vara rekryterare, som tipsade Rippler och mig om varandra. Vi hittade varandra direkt, love at first sight. När jag gick ifrån min första intervju var det framför allt energin jag bar med mig; kände mig lätt, glad och uppfylld.

Vad är ditt intryck av Rippler hittills?

Jag är så imponerad! Taket lyfter av all kompetens som ryms här, samtidigt finns det inte ett spår av vassa armbågar eller hårda ord. Vi bryr oss om varandra på riktigt här.

Har du någon spaning att dela med dig av?

Det är väl kanske ingen spaning direkt, men jag är övertygad om vikten av att arbeta med budskap och kommunikation som är autentiskt och sant. Det är viktigt att ha roligt också, väldigt viktigt!

Vill du komma i kontakt med Beyla? Maila henne på beyla@rippler.se.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »