seminarium-1024x683

Rippler Update – Seminarium #2

Influencers de nya makthavarna – men till vilket pris?

Välkommen till det andra tillfället i en serie inspirationsseminarium under konceptet Rippler Update, för dig som arbetar med marknad och kommunikation och som snabbt och enkelt under trevliga former vill hålla koll på omvärldstrender och samhällsfenomen.

Rippler Update #2

I en tid då 77% av internetanvändarna läser bloggar har influencer marketing fått en självklar plats i företagens marknadsföring. Influencers har blivit konsumentens bästa vän och påverkar både små och stora val i livet – vilka kläder vi köper, bilar vi kör och vilken restaurang vi äter på.

  • Vilket resultat ger ett samarbete med en influencer?
  • Vilka influencers ska du arbeta med?
  • Hur hanterar du situationen om ett samarbete blir en pr-katastrof?

På Rippler Update ”Influencers de nya makthavarna – men till vilket pris?” får du konkreta tips på vad du ska tänka på när ditt företag arbetar med influencer marketing. Med utgångspunkt i utvalda case belyser vi hur ditt företag kan få till ett gynnsamt samarbete med ambassadörer, men också hur kostsamt ett ogenomtänkt samarbete kan bli. Vi går även igenom  ’dos and don’ts’ när det kommer till relationer med en influencer.

När? Torsdag den 4 maj 08.00-09.15. Vi bjuder på frukost!
Var? Bollhusgränd 1B, 3 tr, 111 31 Stockholm (mitt emot Slottet)

Anmäl dig till här, senast den 2 maj.

Välkommen!

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »