postest

Rippler update – Seminarium #1

Hur kan företag skapa kommunikativa möjligheter av världens murar och motsättningar – och går det?

Välkommen till det första tillfället i en serie inspirationsseminarium under konceptet Rippler Update, för dig som arbetar med marknad och kommunikation och som snabbt och enkelt under trevliga former vill hålla koll på omvärldstrender och samhällsfenomen.

Rippler Update #1
Diverse trendbyråer och trendgurus siar om att 2017 är motsättningarnas år. Sociala murar byggs och bryts ner – Kriget i Syrien dominerar nyheterna, EU tacklar invandringsfrågan och Brexit, USA har valt Trump till sin president.

• Hur kan företag använda motsättningar i samhällsaktuella händelser i sin kommunikation på
ett sätt som är positivt för varumärket?

• Hur tydligt kan och bör ett företag vara i sina ställningstaganden?

Det är några av de frågor som vi analyserar och diskuterar på vårt första Rippler Update. Vi lyfter relevanta exempel – goda och mindre goda – och delar med oss av reflektioner och lärdomar som du kan ta med dig in i din egen verksamhet.

När: 16 februari 08:00 – 09:15
Var: Ripplers kontor, Bollhusgränd 1B

Anmäl dig till här!

Om Rippler Update
Alla kan vi lära oss något av varandra; som människor, som företag och organisationer. Lärdomar som leder till insikter, som leder till nya satsningar och lärdomar. På Rippler Update bjuder vi i all enkelhet på frukost på Ripplers kontor på Slottsbacken och delar under en timme med oss av insikter med utgångspunkt i relevanta case. På olika teman varje gång under parollen ”Vad kan vi lära oss av…?”.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »