ripplertrion-1024x603

Rippler rekryterar trio

Rippler Communications firar sommaren med tre starka nyrekryteringar. PR-byråns senaste tillskott är AD:n Hanna Gradin och projektledarna och mediestrategerna Respina Gholinia och Ebba Lagersten.

”Vår styrka har alltid varit ett genuint intresse för kundens affärer, en extremt hög servicenivå och en orädsla för nya lösningar. Det ställer krav på våra medarbetare, men lockar också de bästa. Vår nya trio stärker upp vårt befintliga team, vilket kommer ge oss och våra kunder möjlighet att utvecklas ytterligare”, säger Katrin Ludvigsson, grundare av Rippler Communications.

Hanna Gradin – AD med friluftslivsprofil
Hanna Gradin rekryteras som grafisk formgivare och kommer vara med i arbetet att utveckla Ripplers digitala produktion. Hon besitter en bred bas av kunskap inom visuell kommunikation, så som grafisk form/illustration, motion graphics och rörlig kommunikation. Hanna har bland annat arbetat med varumärken som Fjällräven och Myrorna. Hon har också arbetat som AD och kreatör för varumärket Haglöfs.

Respina Gholinia – projektledare med digital profil
Respina Gholinia rekryteras som projektledare och mediestrateg, närmast från byrån Story Relations där hon jobbade som PR-konsult med kunder som Johnson & Johnson, Orkla Care och Nigab. Respina har spetskompetens inom konceptutveckling, sociala medier, medierelationer och influencer marketing.

Ebba Lagersten – projektledare med erfarenhet av fastighetsbranschen
Ebba Lagersten går också in i rollen som projektledare och mediestrateg. Ebba har tidigare jobbat på PR-byrån Loupe Communications, och har de senaste tre åren varit på kundsidan hos fastighetsbolaget Akademiska Hus. Ebba har erfarenhet av att både jobba som kommunikationsansvarig och nischat som PR- och innehållsstrateg.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »