Bild på Ripplers anställda som har digitalt fokus

Rippler fokuserar på användarcentrerad och konverteringsstyrd webbutveckling

Genom flera nyrekryteringar kan Rippler nu erbjuda ett ännu starkare kunderbjudande inom webb. I erbjudandet blir konvertering, användarupplevelse och maximal affärsnytta centrala begrepp.

Behovet att arbeta mer datadrivet och taktiskt smart med digital kommunikation som driver konvertering, blir allt större. Rippler har därför anpassat sitt kunderbjudande efter den efterfrågan.

– Fördelarna med att välja Rippler är att du som kund får en byrå som har förmåga att tänka och agera både taktiskt och strategiskt, samt att vi alltid utgår från att skapa maximal affärsnytta. Vi ser att vi kan erbjuda innovativa webblösningar där vi tänker annorlunda jämfört med andra byråer, Tobias Lennér, vd och partner på Rippler.

Utökat digitalt fokus

Under 2021 växte det digitala teamet på Rippler. Under första månaderna i år har ytterligare tre personer anställts – samtliga med digitalt fokus. Olivia Alm är nyanställd systemutvecklare och UX-designer och Joakim Frykberg är UX-writer. Därtill har Emy Sjöblom tillkommit som videokreatör och digital innehållsproducent.

– För att kunna efterleva detta i praktiken har vi under 2021 och 2022 valt att växla upp genom flera spetsrekryteringar. Bland dessa finner vi nyckelkompetenser inom digital strategi och analys, UX, SEO och agil projektledning, säger Tobias Lennér.

Hållbar webbutveckling

Anledningen till det ökade fokuset på konvertering är att det blivit allt svårare att hävda sig om man inte tänkt rätt från början. En avgörande pusselbit i det är att säkerställa att ens webb verkligen gör jobbet och håller på sikt.

– Konkurrensen om målgrupperna och ens intressenter står i zenit. Det har därför aldrig varit viktigare, särskilt för medelstora bolag, att man bygger hållbara webbplatser. Nuförtiden borde SEO, UX och tillgänglighet inte endast klassas som viktiga beståndsdelar, utan som grundpelare som hela utvecklingsprocessen vilar på, säger Robin Bratt, digital strateg på Rippler.

– De bolag som förstått detta har en enorm konkurrensfördel när det gäller att ta marknadsandelar genom webb och andra digitala kanaler.

Är du intresserad av att höra mer om hur vi kan hjälpa er med er webb? Kontakta:

Tobias Lennér, vd och partner
tobias.lenner@rippler.se
0706618337

Robin Bratt, digital strateg
robin@rippler.se
0762573586

Anna Ovesdotter, Digital team lead
anna.ovesdotter@rippler.se
0733601651

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »