Tobias Lennér

Rippler får ny delägare

Vi hälsar Tobias Lennér varmt välkommen som en av huvudägarna till oss på Rippler. I och med det nya ägarskapet stärker Rippler erbjudandet inom strategisk och finansiell kommunikation.

Tobias kommer närmast från rollen som rådgivare på JKL. Han har tidigare en bakgrund som affärsjournalist på Sveriges Television. I början av 2000-talet var Tobias chef för Telias IR-, press- och externkommunikation, och byggde upp koncernens IR-funktion inför bolagets börsnotering. Han har även varit VD för Halebop, SF Sverige och The Phone House samt affärsområdeschef för Com Hem. Tobias har dessutom varit ordförande för och styrelseledamot i flera branschföreningar samt börsnoterade och Private Equity-ägda bolag.

– Rippler har en styrka inom corporate och finansiell kommunikation samtidigt som byrån är skicklig på att utveckla kommunikation som stödjer bolagets kommersiella affär. De bästa kommunikationsbyråerna utvecklas nu, liksom Rippler, till att verka i gränslandet mellan kommunikation och affärsutveckling, vilket passar mig med min bakgrund, säger Tobias Lennér.

– Rippler utvecklas ständigt med kundernas behov och omvärldens utmaningar och möjligheter. Nu går vi in i en fas där Tobias breda erfarenhet dels från kommunikations- och tjänstesektor, dels från affärs- och organisationsutveckling gör honom till en självklar del av byråns framtid, säger Katrin Ludvigsson, medgrundare och vd för Rippler.

Vi ser fram emot att få vidareutveckla Rippler tillsammans. Tobias nås på tobias.lenner@rippler.se eller på mobil 0706-61 83 37.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »