Nyanställda rippler 2021

Rippler växer så det knakar – 8 nya kommunikationskonsulter på plats

Nu växer vi på Rippler Communications. Dels har vi gått samman med PR-byrån Publik och därmed stärkt vårt erbjudande inom corporate communications. Samtidigt har vi anställt flera nya stjärnor inom områdena hållbarhet, digitalt och finansiell kommunikation.

De senaste månaderna har Rippler Communications växt som byrå. En del i vår utveckling är att vi gått samman med PR-byrån Publik, där byråvarumärket Publik kvarstår tills vidare. Karin Jidhe och Alexandra Carmbäck, båda delägare i Publik, är numera seniorkonsulter på Rippler.

Vi växer även på andra områden, med flera nya kollegor inom hållbarhet, digital kommunikation samt inom investor relations och finansiell kommunikation.

– Vi har under en längre tid haft ett behov att skala upp inom våra olika tjänsteområden. Det här är ett roligt sätt att möta den ökade efterfrågan som vi ser från våra kunder, säger Tobias Lennér, VD på Rippler.

Med alla nya konsulter på plats ökar vi vår bredd och spets. Samtidigt.

– Vi är fortfarande en flexibel kommunikationsbyrå, med hög strategisk och kreativ höjd. Samtidigt som vi nu har både spetsen och bredden för att vara en sylvass samarbetspartner inom angränsande kommunikationsdiscipliner, säger Tobias Lennér.

Med alla nya på plats går vi från 12 till 20 medarbetare.

Ripplers nya medarbetare 2021:

Alexandra Carmback, Kommunikationskonsult
Karin Jihde, Kommunikationskonsult och medietränare
Anna Ovesdotter, Kommunikationskonsult
Elin Ryrberg, Finansiell kommunikation och Hållbarhet
Robin Lundell, Finansiell kommunikation
Emma Sundlöf, Digital projektledare
Benjamin Tesfazion, Producent och projektledare rörligt
Robin Bratt, Digital strateg

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »