Rippler Communications är en kreativ och affärsdriven PR-byrå.

Vi startades med övertygelsen att kommunikation som driver affärer handlar mer om vad man gör än vad man säger.

Hos oss arbetar specialister inom corporatekommunikation, marknadskommunikation, krishantering och samhällskommunikation. Vår styrka är integrerat synsätt och en driven och lösningsorienterad kultur som bygger på att göra skillnad.

Rippler startades 2006. Vi är en oberoende kommunikationsbyrå med utvalda byråpartners i de övriga nordiska länderna. Bland våra utmärkelser finns European Excellence Awards, flera Spinnpriser och Stevie Awards.

VÅR ARBETSPROCESS

Insikter

Vi bidrar med insikter i vilka trender, omvärldshändelser eller kontexter som kan bära eller stjälpa ett budskap. Våra planners genomför research, analys och omvärldsbevakning som ger kommunikationsarbetet bästa möjliga förutsättningar. 

Vad ingår?

Våra planners arbetar bland annat med:

  • Analys & trender
  • Research
  • Undersökningar
  • Omvärldsbevakning
  • Kartläggning av målgrupper/intressenter

Idéarbete

Vi strävar alltid efter att påverka både hjärnan och hjärtat. Baserat på våra insikter skapar vi historier, koncept eller kampanjer som berör och som får just din målgrupp att vilja ta till sig, köpa eller engagera sig.

Vad gör vårt kreativa team?

Vårt kreativa team arbetar bland annat med:

  • Konceptutveckling
  • Innehållsutveckling
  • Kampanjer

Produktion

Vi producerar digitalt, tryckt, film och event. Allt från enkla trycksaker till hela tidningsproduktioner, från digitala plattformar till banners. Kort sagt – vi skapar den arenan som behövs för att ta ut våra kunders kommunikation.

Vad vi producerar?

  • Copywriting
  • Textproduktion
  • Digitala plattformar (kampanjsidor/appar/etc)
  • Film
  • Annonser
  • Nyhetsbrev
  • Bloggar
  • Event
  • Tidningar

Dialog

Kanalöverskridande eller kanaloberoende. Vi är pragmatiska när det gäller de vägar som mest (kostnads)effektivt når fram till målgrupperna.

Kanaler?

  • Media och sociala medierelationer
  • Seeding/produktplacering
  • Egna kanaler
  • Köpta kanaler