Warning: rmdir(/www/webvol15/t9/71k8588gk4pal2f/rippler.se/public_html/wp-content/cache/wpo-minify/tmp): Directory not empty in /www/webvol15/t9/71k8588gk4pal2f/rippler.se/public_html/wp-content/plugins/wp-optimize/cache/file-based-page-cache-functions.php on line 1112
60a6830-683x1024

Nu startar vi dotterbolaget Rippler Healthcare

Rippler Communications tar nu ytterligare ett kliv och startar ett dotterbolag inom Healthcare som helhjärtat ska fokusera på pr- och kommunikationstjänster för uppdragsgivare inom läkemedel, life science, sjukvård och hälsa.

Människor i dag är vana vid snabb, underhållande och digital kommunikation. Med Rippler Healthcare vill vi hjälpa till och förnya hur man kommunicerar i en bransch som traditionellt sätt har varit trögrörlig.

– Vi får allt fler förfrågningar inom Healthcare och känner att vi kan göra skillnad. Vi vill utmana uppdragsgivare som verkar under etiska regelverk, att trots det arbeta kreativt och tänka möjligheter istället för begränsningar, säger Åsa Wilde, grundare, Rippler Communications.

Vd för det nya dotterbolaget, Rippler Healthcare, är Lina Ekros. Hon har en bakgrund som presschef och ansvarig för chefskommunikation på Södersjukhuset. Hon är även IMA-certifierad (diplomerad informations- och marknadsansvarig inom läkemedelsföretag).

– Ända sedan jag började på Rippler för åtta år sedan har jag arbetat med uppdragsgivare inom läkemedels- och hälsobranschen. Det känns som ett naturligt steg att vi tar ett krafttag om erbjudandet med all den kunskap vi har med oss, säger Lina Ekros.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »