60a7046-683x1024

Maria Nystrand blir vår nya vd

Sedan 2006 har vår byrå letts av grundarna Åsa Wilde och Katrin Ludvigsson. Nu tar Maria Nystrand över vd-rollen. 

– Det känns som att komma till dukat bord att gå in som ledare på Rippler. Det som lockar mig är nyfikenheten och den utpräglade inställningen att utmana traditionella lösningar. Jag tar mig an uppgiften med kraft och energi med fokus på att utveckla ett aktivt medarbetarskap, berättar Maria Nystrand.

Maria har tidigare arbetat som kommunikationskonsult i nästan 20 år med fokus på affärsutveckling och företags- och ledarprofilering; bland annat har hon varit medgrundare till kommunikationsbyrån Loupe Communications och arbetat som Account Director på det globala PR-företaget MSLGROUP.

– Rippler har befunnit sig i ständig utveckling och med rätt medarbetare, spännande uppdrag och ett ständigt växande frilansnätverk är vi i position att ta för oss ännu mer. Marias erfarenhet, liksom fingertoppskänslan för kommunikation och ett väldigt naturligt ledarskap, gör henne till rätt person att leda Rippler framåt, säger Ripplers medgrundare Åsa Wilde.

Vi på Rippler hälsar Maria varmt välkommen och ser fram emot att få vidareutveckla Rippler tillsammans med henne!

Skicka dina lyckönskningar till Maria på maria@rippler.se.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »