img_0923-1024x683

Lär känna vår fantastiska praktikant!

Hej Jazmin! Riktigt kul att du praktiserar hos oss i vår. Hur känns det hittills?
Det känns toppen! Tiden har gått så fort och jag har redan blivit involverad i massa spännande projekt.

Berätta lite om dig själv!
Jag är uppvuxen i de värmländska skogarna och gör min sista termin på Kommunikation och PR programmet vid Karlstads universitet. De senaste åren har jag längtat efter att flytta till Stockholm och för en knapp månad sedan blev det verklighet! På fritiden sjunger jag i kör men älskar också att absorbera filmer, tv-serier och dokumentärer.

Nu har du varit hos oss i några veckor och varit involverad i olika projekt. Vad har du fått göra hittills?
Oj, massor! Jag har bland annat tagit fram medielistor, haft kontakt med journalister och varit delaktig i flera spån- och kundmöten.

Snart är det dags för examen! Vad drömmer du om att göra när du är klar med skolan i Karlstad?
Ja men precis. Min dröm är att bo kvar i Stockholm och arbeta på en byrå med precis lika härlig energi som Rippler. Hoppas också få lite tid till att resa, Karibien är en dröm sen en tid tillbaka.

Vad skulle du säga till andra kommunikationsstudenter som är nyfikna på att praktisera hos oss?
Sök direkt! Det är en byrå med omtänksamma människor som gärna hjälper till om det behövs. Du får möjligheten att utvecklas i din egen takt och du blir delaktig i riktiga projekt med riktiga kunder! Och kanske viktigast av allt – du får värdefull erfarenhet inför ditt framtida yrkesliv!

Vill du komma i kontakt med Jazmin? Maila henne på jazmin@rippler.se.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »