Bullensorg-1680x751-323x500

Lansering av Bullens Beer Banger

Tre korvar med 90 procent svenskt griskött. En korv smaksatt med riktig IPA, en smaksatt med riktig lager och en smaksatt med riktig stout. Samtliga från det svenska microbryggeriet Charlis. Med andra ord – Sveriges första korv med riktig öl i!

I och med att Bullens är ett av Sveriges mest ikoniska varumärken började vi arbetet med att smyglansera satsningen för Bullens-fans på Facebook. Fansen fick sedan rösta fram i vilken stad som världens första provsmakning skulle äga rum. Piteå vann och blev starkskottet för en smarrig turné främst runt om i Norrland.

I samband med förturnén lanserade vi turnén och produkterna medialt mot lokalmedier och riksmedier, och utfallet blev riktigt bra: ett PR-värde (enbart räknat på traditionella pressklipp) för över 2 miljoner kronor!

Kika gärna på vår casefilm nedan och ta del av det fantastiska engagemang som finns kopplat till en sådan liten (men smakrik) sak som korv med öl i:

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »