jazmin

En ny kollega till Rippler-teamet!

Hej och varmt välkommen till Rippler! Berätta lite om dig själv!
Tack så hjärtligt! Jag är faktiskt nygammal på Rippler. I våras gjorde jag min mediepraktik här som avslutande del i min utbildning vid Karlstads universitet. En praktik som banade väg för drömmen om att bo kvar i Stockholm. Och dessutom få fortsätta arbeta på Rippler, i ett kontor med en svårslagen sjöutsikt!

Varför sökte du dig till Rippler?
Det var genom en bekant som för några år sedan hade sin praktik här och tyckte det var toppen! Även om en del har förändrats sen dess; nytt kontor, nya ansikten och en alldeles egen kontorshund, så är vad jag förstår, grunden densamma – ett gäng som drivs av att göra samhället lite snällare och mer inkluderande.

Vad är ditt intryck av Rippler hittills?
Här finns människor vars arbete genomsyras av att skapa förändring som gynnar både människor och världen omkring oss, det tycker jag är fint.

Har du någon spaning att dela med dig av?
Är man som jag själv en riktigt ”sucker” för serier och film, då bör man varken missa Tarantinos senaste skapelse eller den nya säsongen av Amercian Horror Story, som väntas utspela sig under 80-talets glada dagar.

Vill du komma i kontakt med Jazmin? Maila henne på jazmin@rippler.se.

Influencer marketing — fördelarna du inte vill missa

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »

Förändrade sökbeteenden och nya strategier: SEO-trenderna att hålla koll på inför 2024!

Framtidens digitala landskap blir allt mer oförutsägbart, men trots detta kan man se en uppåtgående trend, nämligen användandet av sökmotoroptimering. SEO har slagit igenom under de senaste åren och blivit ett allt mer självklart digitalt marknadsföringsverktyg. Dessutom fortsätter dess popularitet bara att öka, vilket gör det allt svårare för företag som inte SEO-anpassar sin hemsida att hålla jämna steg.

Läs hela inlägget »

Så skriver du ett träffsäkert nyhetsbrev som fångar läsaren

I en värld där våra inkorgar är fulla av mejl och mängder med information är konsten att skapa ett engagerande och lockande nyhetsbrev en ovärderlig färdighet. Men för att nyhetsbrevet ska gripa tag i läsaren kan du inte hejdlöst fylla ditt nyhetsbrev med ointressant spam. Det krävs lite baktanke och strategi för att få till ett vasst utskick. Här har du därför några avgörande steg som kommer göra dig till ett proffs på nolltid!

Läs hela inlägget »

Skillnaden på en kommunikationsstrategi och en kommunikationsplan

Kommunikationsstrategi och kommunikationsplan är två i grunden olika verktyg som ofta förväxlas eller benämns synonymt med varandra. Dialog om vad som bör användas när leder ofta till missförstånd, eftersom de är både närbesläktade, men samtidigt fyller väldigt olika syften. Förvirring uppstår ofta då du, beroende på vem du frågar, får olika svar.

Läs hela inlägget »