80ml-instagram

Brons i tävlingen Guldnyckeln

Tävlingen Guldnyckeln har utsett de bästa och mest kreativa kommunikationsinsatserna under året. Vår kampanj 80ml för vår kund Gedeon Richter har nu vunnit brons i kategorin Hälsa & Sjukvård 80ml.se är en informationskampanj för att öka kännedomen om den dolda kvinnosjukdomen myom.

Tidigare har kampanjen blivit nominerad som en utav 2016 års bästa kampanjer I den europeiska tävlingen European Excellence Awards, i den svenska PR-tävlingen Spinn samt blivit utnämns som en utav de bästa integrerade kampanjerna av australiensiska Bestadsontv. 80ml är också en utav finalisterna i den amerikanska tävlingen Shorty Awards i kategorin Health & Fitness. Tävlingen avgörs den 23 april i New York.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »