visby-644587_1280-1024x642

Almedalen 2019?

Ripplers råd för succé i Almedalen

Ett av årets viktigaste tillfällen att hämta erfarenhet och påverka är under politikerveckan i Visby. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa kunder med allt från nätverksstöttning till storslagna kampanjer och klassisk projektledning. Ebba Lagersten är ansvarig för vår och våra kunders närvaro i Almedalen 2019.

– Vi planerar redan nu tillsammans med kunder från alla möjliga branscher. Vi tror på Almedalen som ett tillfälle att bygga strategiska nätverk och försöker alltid hitta synergier i vårt eget. I vår trädgård på strandgatan kommer vi bjuda in till möten mellan personer och organisationer som vi tycker bör träffas och den kan också bokas om man behöver en yta.

Ebba har arbetat på Rippler sedan våren 2018 och kommer närmast från rollen som kommunikationsansvarig på fastighetsbolaget Akademiska Hus, där hon också hade ett ansvar för Almedalsdeltagandet.

– Almedalen angår alla, lite paradoxalt är det att man förbiser det som ett pr-jippo men ändå lägger stora pengar på det. Mitt mål är att våra kunder ska spendera mindre pengar än vanligt men få ut mer nytta.

CHECKLISTA INFÖR ALMEDALEN

• Strukturera upp ditt nätverk – leta efter hubbarna och de ”svaga” relationerna
• Sätt ett långsiktigt mål – se inte Almedalen som en sommarkatt
• Ringa in de du vill träffa på plats och bygg relationen redan nu
• Ifrågasätt seminariet – räkna på om det är värt det
• Omsätt resultat i samtal istället för besökare
• Bjud in alla du vill prata med till ett samlat tillfälle, slipp jaga
• Undvik kallprat, förbered dig på big talk!
• Förbered återkopplingen

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »