Lansering av Bullens Beer Banger 19 maj, 2017

Under våren har vi, tillsammans med den digitala byrån Actionist och eventbyrån Knut, haft äran att ta fram en marknads- och PR-strategi för lanseringen av Bullens första nyhet på över 60 år: Bullens Beer Banger.

Tre korvar med 90 procent svenskt griskött. En korv smaksatt med riktig IPA, en smaksatt med riktig lager och en smaksatt med riktig stout. Samtliga från det svenska microbryggeriet Charlis. Med andra ord – Sveriges första korv med riktig öl i!

I och med att Bullens är ett av Sveriges mest ikoniska varumärken började vi arbetet med att smyglansera satsningen för Bullens-fans på Facebook. Fansen fick sedan rösta fram i vilken stad som världens första provsmakning skulle äga rum. Piteå vann och blev starkskottet för en smarrig turné främst runt om i Norrland.

I samband med förturnén lanserade vi turnén och produkterna medialt mot lokalmedier och riksmedier, och utfallet blev riktigt bra: ett PR-värde (enbart räknat på traditionella pressklipp) för över 2 miljoner kronor!

Kika gärna på vår casefilm nedan och ta del av det fantastiska engagemang som finns kopplat till en sådan liten (men smakrik) sak som korv med öl i:

Tillbaka till aktuellt