Warning: rmdir(/www/webvol15/t9/71k8588gk4pal2f/rippler.se/public_html/wp-content/cache/wpo-minify/tmp): Directory not empty in /www/webvol15/t9/71k8588gk4pal2f/rippler.se/public_html/wp-content/plugins/wp-optimize/cache/file-based-page-cache-functions.php on line 1112
accounting-3175108_1920-1024x941

ÅHR – Uppstart, nystart eller omstart?

Kan årsredovisningen och investeringen i att ta fram den ge något mer än.. well, en årsredovisning?  Kan man paketera sitt hållbarhetsarbete på ett sätt som både stärker varumärket och tillfredsställer revisorer och formella regler och ramverk? 

Det är sådant som vi mer än gärna svarar på. Oavsett om du står inför att ta fram en första hållbarhetskommunikation eller sneglar mot en helintegrerad redovisning eller helt enkelt vill ha en injektion av friska tankar i en redan vältrimmad process – hör av dig till vårt corporate team på asa@rippler.se.

Om (förtroende)krisen kommer

Hårdare medieklimat, ökade krav på transparens, och sociala medier gör att förtroendekrisen hamnar allt närmre företagen. Att vara väl förberedd när krisen kommer är A och O för att lyckas med krishanteringen och mildra konsekvenserna.

Läs hela inlägget »

Tre myter om sociala medier

Att hänga med i trenderna på sociala medier är inte helt lätt – och ibland lever gamla sanningar kvar lite för länge. Ripplers copywriter och content creator Joakim Frykberg slår därför hål på tre seglivade myter om sociala medier. Häng med!

Läs hela inlägget »

Maximera värdet av årsredovisningen

Att producera årsredovisning är tids- och kostnadskrävande. Missa inte chansen maximera värdet av det producerade innehållet för att stärka ert varumärke hos viktiga intressenter. Med en smart och proffsig digital version ökar värdet av er årsredovisning.

Läs hela inlägget »